بلاگ محمد کاظم بهرام

برنامه نویس وب

بلاگ محمد کاظم بهرام

برنامه نویس وب

خاطرات ، دست نوشته ها ، آموزش های خودم رو در اینجا قرار میدم .

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

چجوری استخدام بشیم ؟

يكشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۱۵ ب.ظ

با سلام خدمت دوستان گلم

 

handshake

بعد از مدت ها مقداری سرم خلوت شده و تونستم دوباره به دنیای مجازیم دسترسی داشته باشم . الان هم که دارم این متن رو می نویسم هنوز اینترنت ثابتی ندارم ولی بازم خدارو شکر همین هست  ;)

 

در این مطلب من سعی میکنم تا مطالبی درباره ی نحوه یه مصاحبه خوب برای استخدام برنامه نویس PHP به شما ارائه بدم .
 

 

من  2ماه به طور آزمایشی تو شرکتی به عنوان برنامه نویس PHP استخدام شدم و قرار هم بود به طور ثابت استخدام بشم ولی مشکلاتم و البته عادت نداشتن به کار تمام وقت و شرکتی و یه سری مشکلات دیگه در کنارش باعث شد تا از شرکت بیام بیرون ولی موضوع بحثمون این نیست ولی این باعث بدست آوردن تجربه هایی برای من شد که خیلی سودمند هستند .

 

برای استخدام شدن در شرکتی با عنوان برنامه نویس PHP که 100 البته خیلی کم پیش میاد اول از همه نمونه کار خیلی مهم هست . تا میتونید نمونه کار درست کنید از هر چیز کوچیک و بزرگی که میتونید حتی شده ایده ی خودتون نباشه برنامه بسازید . این کار 2 تا مزیت خیلی خوب داره ، اولین مزیت که خیلی به کار شما میاد اینه که دستتون تو برنامه نویسی سریع میشه و کل کد هارو یاد میگیرید و نیازی ندارید که هی به راهنما ها مراجعه کنید و خطایابی هم براتون خیلی آسون میشه . دومین مزیت این هست که اگر شما نمونه کار های قوی و خوبی داشته باشید هیچ جای حرفی برای اون شرکت نمیزارید .

 

در وهله دوم رفتار شما خیلی مهم هست ، خوش برخوردی و ساده رفتار کردن خیلی کمک میکنه . اصلا استرس نداشته باشید که حتما من باید استخدام بشم ( این باعث میشه که فکر هایی به سراغتون بیاد که باعث بشه در مصاحبه اذیتتون کنه و هول بشید ) . اگر شما مرحله اول رو یعنی نمونه کار قوی داشته باشید با خیال راحت میتونید اطمینان داشته باشید که استخدام میشید ، در بعضی موارد که ممکنه شرکت شمارو رد کنه دو دلیل داره . دلیل اول این هست که فرد مصاحبه کننده یا اصلا از برنامه نویسی PHP چیزی نمیدونه ، دلیل دوم هم این هست که شاید سبک کد نویسی شما مورد پذیرش اون ها نبوده باشه که این دلیل کمتر پیش میاد و با کمی گفتگو با فرد مصاحبه کننده میتونه به شما کمک کنه تا با هم کنار بیاید .

 

پس همیشه در هر حالی که احساس میکنید بیکارید و کاری برای انجام ندارید یه پروژه رو شروع کنید حتی اگر تا نصفه هم برید مهم نیست و مهم اینه که فقط دستتون تو این کار قوی بشه و این باعث موفقیت شما میشه .

 

 

امیدوارم این تجربه من به کار شما بیاد .

 

با تشکر

نظرات  (۱)

سلام محمد جان.

هر از گاهی وبلاگتو چک میکنم.
خیلی خوشحال شدم از اینکه در مورد خروجت از شرکت تعصبی فکر نمی کنی و ریشه یابی کردی.
بهتر از اون، خوشحال شدم از اینکه می بینم تجربیاتت رو سخاوتمندانه در اختیار دیگران میذاری.

امیدوارم در آینده اخبار موفقیتت رو بیشتر بشنوم.
پاسخ:
سلام

ممنون آقای گلشن .

خیلی خوشحال شدم ، تمام سعیم رو میکنم و دوست دارم تجربیاتم رو بقیه هم استفاده کنند تا به راحتی در آینده جلو برن .


بازم ممنونم

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی